::
Tijdens het eerste deel van je residentie in CC Westrand organiseerde je een kunstkamp voor kleuters. Hoe was het om als kunstenaar met kleine kinderen te werken?
Nazanin: Het was echt inspirerend. Gelukkig kreeg ik hulp van Laura De Cloedt, die veel ervaring heeft met kinderen van deze leeftijd en me hielp om wat ideeën met hen uit te proberen.
We ontwierpen vormen en gebruikten die om schaduwen te maken. Het idee was om een 3D-vorm te maken van een plat stuk papier. We experimenteerden ook met transparantie, licht en beweging, en hoe abstracte vormen figuratief worden en andersom.
Wat heb je onderzocht bij KAAP?
Nazanin: Bij KAAP ging ik verder met mijn experimenten met licht, schaduw en beweging, en onderzocht ik hoe geometrische vormen figuratieve vormen worden. Ik gebruikte verschillende lichtbronnen en kleuren, met een speciale focus op de primaire kleuren: rood, geel en blauw.
In de tweede helft van de week werkte ik samen met danseres Fyllenia Grigoriou. We verkenden de optische effecten van beweging door vormen te creëren en te veranderen met beweging.
Kun je al iets vertellen over welke richting je onderzoek nu uitgaat?
Nazanin: Ik wil een immersieve omgeving creëren met beelden die lijken te zweven in tijd en ruimte, gevangen in een moment van materiële transformatie. Beelden met een veranderlijke kwaliteit, zoals wolken, waarin je steeds nieuwe vormen ontdekt.
Het wordt een soort installatie die tot leven komt door korte performances van vijftien minuten. Ik wil werken met licht, primaire kleuren, schaduwen, videoprojecties en papier. De performances worden uitgevoerd door één of twee performers.
Ik heb veel inspiratie gehaald uit het kunstkamp. Ik denk dat het nieuwe werk ook voor kinderen zal zijn, maar het is ook een onderzoek naar mijn eigen werk en kan nog evolueren.